- Editură: Lizuka Educativ
- Cod: librarie.net
- Autor(i): Iacopo Casadei, Andrea Bilotto
- Apariție: 2016
- Colecție: Mici si mari
- ISBN 978-606-8714-11-0
- Nr. pagini / Copertă / Format: 144 pag. (coperta plastefiata lucios | format 13x20)
Iacopo Casadei, Andrea Bilotto
74,7% din gospodăriile în care există un minor au acces la Internet. 9 din 10 adolescenți utilizează internetul și 71,7% au un profil de Facebook. O carte care explică părinților cum să gestioneze riscurile, ci și beneficiile noilor tehnologii
Despre autori:
Iacopo Casadei, psiholog specializat în psihologia muncii, lucreaza din 1995 în domeniul şcolar, al formării şi orientării profesionale. Din 2012 s-a dedicat scrisului şi a publicat până acum cărţile Educare al successo (Educaţie pentru succes), Felicemente stressati (Stressaţi şi fericiţi), Comunicare e relazionarsi (Cum să te prezinţi ţi să relaţionezi), L'arte di farsi amare (Arta de a te face iubit) şi Nonostante tutto io lavoro (Cu toate acestea, lucrez).
Andrea Bilotto, psiholog specializat în psihologia şcolară, lucrează de câţiva ani ca tutore şi consultant pentru orientare şcolară şi profesională, atât pentru şcolile din regiune, cât şi pentru companii de formare. Activează în plus în domeniul social ca formator şi consultant de proiect pentru diverse instituţii şi asociaţii.
Despre carte:
Internetul şi noile tehnologii ne permit să facem călătorii fascinante, să ne sporim cunoştinţele, să întâlnim persoane din lumea întreagă, chiar dacă şi numai la modul virtual. Şi totuşi aceste tehnologii ascund şi anumite pericole, pe care mulţi părinţi, care nu cunosc prea bine internetul, nu ştiu să le gestioneze
Volumul descrie universul internetului, al reţelelor de socializare şi al aplicaţiilor instant messaging, subliniind efectele pozitive pe care le au asupra formării identităţii şi abilităţilor sociale ale copiilor noştri şi sugerând modalităţi de a-i ajuta pe aceştia să se ferească de riscurile pe care le comportă noile medii: formele de dependenţă, încălcarea intimităţii şi confidenţialităţii, hărţuirea online, pornografia. Toate acestea fără a pierde din vedere că drumul pentru protejarea copiilor noştri de pericolele din mediul online (dar şi offline) trece printr-o informare corectă şi o educaţie conştientă.
Iacopo Casadei şi Andrea Bilotto sunt specializaţi în psihologia muncii şi desfăşoară activităţi de consiliere psihologică în numeroase şcoli italiene
Cuprins
Introducere
De la internet 2.0 la reţelele sociale
Tinerii şi noile tehnologii
Naşterea internetului 2.0
Fenomenul reţelelor sociale
Reţelele de socializare cele mai populare
Fenomenul Facebook
SnapChat: noua aplicaţie care face ravagii printre adolescenţi
WhatsApp şi explozia aplicaţiilor de instant mesaging
Unele riscuri ale internetului
Atacuri pe internet: cum să ne apărăm prin lege
Copilăria şi adolescenţa în epoca Facebook
Mai bine pe reţelele de socializare decât în companii dubioase
Să ne ajutăm copiii să dezvolte relaţii empatice
Identităţi confuze
Noi medii, noi pericole
Internet Addiction Disorder: dependenţa de internet
Friendship Addiction: dependenţa de reţelele de socializare
Fenomenul hărţuirii cibernetice
în internet şi afară: gestionarea emoţiilor
Pornografia online: riscurile pentru minori
Pedopornografia online şi formele de prevenire
Riscurile la adresa intimităţii
Educaţia pentru o utilizare echilibrată a noilor medii
Profesioniştii internetului
Mai multă viaţă în lumea reală decât pe internet
Capitalul social al copiilor noştri: online şi offline
Bibliografie